Skip to content

ITIL ja IT-palvelunhallinta -koulutukset

ITIL -ja IT-palvelunhallinta -koulutukset takaavat ajankohtaiset opit.

ITIL-koulutukset ovat tärkeitä organisaatioiden tietohallinnon kehittämisessä ja parantamisessa. ITIL (Information Technology Infrastructure Library) on maailmanlaajuinen standardi, joka määrittelee parhaita käytäntöjä IT-palvelujen hallintaan ja kehittämiseen. Koko tarjontamme löydät täältä.

Haaveissa päivitys koko tiimille? Tarjoamme ryhmäalennuksen vähintään 3 hengen ja siitä isommille ryhmille – pyydä tarjousta.

ITIL-koulutukset – Tietohallinnon kehittämisen avain

IT-arkkitehtuuri on kehys, jonka avulla yritykset suunnittelevat, toteuttavat ja hallinnoivat IT-infrastruktuuriaan ja -resurssejaan. Se sisältää sekä yrityksen IT-järjestelmän laitteisto- ja ohjelmistokomponentit että prosessit ja käytännöt, jotka ohjaavat niiden käyttöä. Hyvin suunniteltu IT-arkkitehtuuri auttaa yrityksiä parantamaan toimintansa tehokkuutta, sovittamaan IT-järjestelmät paremmin yhteen liiketoimintatavoitteiden kanssa ja vähentämään kustannuksia. Se myös auttaa reagoimaan nopeammin markkinoiden tai teknologiaympäristön muutoksiin.

Tehokkaan IT-arkkitehtuurin suunnittelu ei kuitenkaan ole yksinkertainen tehtävä. Se edellyttää syvällistä ymmärrystä yrityksen päämääristä ja tavoitteista sekä sen nykyisistä ja tulevista tietotekniikkatarpeista. Se edellyttää myös yksityiskohtaista tietoa saatavilla olevista teknologioista ja siitä, miten niitä voidaan käyttää liiketoiminnan tavoitteiden tukemiseen.

 ITIL-koulutusten hyödyt organisaatiolle

ITIL-koulutukset ovat avain organisaation tietohallinnon kehittämiseen ja parantamiseen. Ne tarjoavat henkilöstölle tarvittavat tiedot ja taidot IT-palveluiden hallintaan ja kehittämiseen, sekä auttavat organisaatioita saavuttamaan ISO 20000 -standardin mukaisen sertifioinnin.

ITIL-koulutuksilla on useita hyötyjä organisaatiolle, kuten:

  1. Parannettu IT-palveluiden laatutaso
  2. Tehokkaampi ja turvallisempi IT-palveluiden hallinta
  3. Henkilöstön kyvykkyys soveltaa ITIL:n periaatteita käytännössä
  4. ISO 20000 -standardin mukaisen sertifioinnin saavuttaminen
  5. Parempi asiakastyytyväisyys ja palvelukokemus

ITIL-koulutusten tarjoamat työkalut

ITIL-koulutukset tarjoavat myös hyödyllisiä työkaluja IT-palveluiden hallintaan, kuten:

  1. Palveluprosessien kuvaus
  2. Raportointi ja analyysi
  3. Suorituskyvyn seuranta ja arviointi
  4. Muutostenhallinta
  5. Ongelmanhallinta

Kouluttaudu ITIL-ammattilaiseksi

Uploadista löydät kattavan valikoiman ITIL -aiheisia koulutuksia, joista saat arvokkaita vinkkejä onnistumisen varmistumiseen sekä yleisimpien sudenkuoppien välttämiseen.

Teemme yhteistyötä monien IT-alan tämän hetken kuumimpien yritysten kanssa. Näin varmistamme ajankohtaisimmat aiheet, joista IT-asiantuntijat kaipaavat koulutusta. Mukana ovat muun muassa VincitSolitaKnowitAlfame sekä GPR.

Kiinnostaisiko päivittää osaamisesi muista aiheista? Upload on osa Professio-konsernia, joka on Suomen suurin B2B-tapahtumien ja -koulutusten järjestäjä. Voit tutustua Profession tarjontaan täältä. Löydät meiltä myös alan tärkeimmät tapahtumat – katso esimerkiksi Strategy talk CIOCIO Nordic ja Cyber Security Executive.